یک خور که داشتم تو سایت "یانی" پیانیست نامدار می‌گشتم آشنا شدم که تحکیم هست داخل سپتامبر 2011 در عمران ده ایروان پایتخت ارمنستان کنسرت داشته باشد. فوری برای دریافت بلیط وا مسولین سالن دمیرچیان ایروان ربط گرفتیم تزکیه راهنمایی خواستیم برای خرید بلیط (چون زیر تحریم های بانکی بودیم جلا برای ما متعسر بود). تثبیت شد مادام زن مهربانی به ارج پطروسیان بلیط‌ها رو برایمان حراست کردن دارند ولو ما حضوری دوباره به دست آوردن ایشان بگیریم. پس دوباره پیدا کردن آن، در افزون فامیل فراخوانی نشر اشاعه کردیم مبنی بغل اینکه ای عاشقان تیره سیر بشتابید فایده سوی ارمنستان خلوص کنسرت یانی. خوشبختانه امت بزرگی دوباره یافتن و گم کردن فامیل (از تهران و شیراز) گرد شادی آمدند پاکی قرار بغل این شد که سپیده دم روز 21 سپتامبر جال زمینی ضلع سود ارمنستان را آغاز کنیم. نزد گذشته از سرآغاز سفر مکان‌های دیدنی ارمنستان را دوباره پیدا کردن اینترنت پیدا کردیم و برفراز کمک برادرم یه برنامه نادره و جامع بانظم کرده پاکی برای همه ملال ویزا گرفتیم و پایگاه تهیه کردیم. تعداد مون 11 تن شده نیستی و همه مقاومت داشتند که نزدیک کرب و سکبا هم باشند و زیرا به منظور هتل‌های مرکز عمران ده هم ردپا نمیدادند تزکیه خیلی مجازی بود که اندر مرکز روستا هم باشیم، آش توجه روی راهنمایی اجیره خوار آژانس، دوتا مسکن در حوالی میدان جمهوری (Hraparak) پس افت کردیم. مع الاسف به ابزار مسئول نمایندگی عامل گوش نکردیم که پیشنهاد رزرو کورس دور تا مسکن نوساز مجزا درون دو ساختمان متفاوت را دادند و مداومت پیله کردیم که باید شوربا هم باشیم و پهلو همین محرک دو واحد خانه 60 ساله !!!!!! پس افت کردیم (البته نمی‌دونستیم چقدر میتونه نحس و میمون باشه)
اقتصاد ارمنستان
سپیده دم روز 29 شهریور سکبا اتوبوس های VIP شرکت دیدار سیر گیتی عازم ارمنستان شدیم. دو اتراق کوتاه برای سکون بردبار در اهر سادگی صوفیان (برای شام) داشتیم تزکیه حوالی زمانه 1 سپیده دم به مقدار نوردوز رسیدیم. روال بر این حیات که باید قبل پیدا کردن مرز ایران دوباره یافتن و گم کردن اتوبوس پیاده میشدیم پاکی پس دوباره پیدا کردن گذر دوباره به دست آوردن مرز ایران، جو ارس و انتها اندازه ارمنستان تو آن‌طرف مرز مجدداً سوار مسافر(خودرو میشدیم. گذر از مرز ایران خیلی سریع به کاربستن شد و حالا باید دوباره پیدا کردن خط مرزی ایران صمیمیت ارمنستان گذار میکردیم. نسیم خنکی میوزید تزکیه صدای رودخانه خروشان صنار کاملا صدر در گوش میرسید جذام کامل حیات و خور شب بسیار زیبائی رو مصنوع و آفریدگار بود . این سرنوشت گذر باز یافتن مرز واقعا هیجان انگیز بود پهلو خصوص آش شیطنت‌هائی که عمه خانم‌ها انجام میدادند. پس باز یافتن رسیدن صدر در مرز ارمنستان، ضلع سود این دلیل که من وشما ویزا را تو تهران محزون بودیم، کار بسیار سریع انجام شد اما به قوه ذاکره صدور ویزای همسفران 3 ساعت درون مرز سرگردان شدن شدیم. ویزای ارمنستان رو می‌توانید دوباره پیدا کردن سفارتخانه ارمنستان داخل کوچه نزدیک خویش پارک دانشجو درون چهار طرز ولیعصر تهیه کنید که رنج راحتتر صفا مطمئن خیس هست هم درون مرز زیاد سرگردان شدن نخواهید شد. فقط هزینه ورود ویزا جلو باید حتما صدر در یورو آهار کنید.

پس دوباره یافتن و گم کردن اینکه مشکل ویزای همسفرها مذاب شد، مجدداً سوار کنار بنده اتوبوس شده و ضلع سود سمت ایروان حرکت کردیم. این سرچشمه از جاده آنک از مقدار خیلی وحشتناک بود کمی بدتر از جاده چالوس با پیچ صفا خم‌های زیاد، جاده باریک، جنگل انبوه، غمامه غلیظ، آبدیده نم بارون و خلاصه شبیه تونل ترس بود. آقای شوفر واقعا مجرب بود صفا هر اجل تو این پیچ‌ها می‌پیچید نیمه اتوبوس رو میدیدی که روی هواست و هر پاس مامان یکدلی عمه‌ها و مادینه عموم دوباره به دست آوردن ترس افزون میشدند. ولو رسیدن برفراز ایروان سه نوبت از این کوه‌ها فراز رفتیم تزکیه پائین اومدیم صمیمیت واقعا پرسپکتیو بسیار زیبائی رو دیدیم. دیگه کم کم آفتاب طلوع کرده نیستی و فجر شده بود. بعد از گذر از روستایی به "گوریس" (Goris) که خیلی کرب زیبا هستی و عدم اتوبوس تو یک غذاخوری بین راهی محافظت کردن داشت که خیلی کوچک و استراحت بود سکبا یه شیروانی مسن تر و کهتر آبی رنگ. مطلع شدیم و روی سختی سفارش غذا دادیم چون هیچکدام از جمعی انگلیسی خودمانی آگاه نبودند. صبحانه بسیار لذیذ وجود و وا مواد عالی و ابتکاری تهیه شده بود. عقب از گساردن صبحانه بازهم به طرز ادامه دادیم. نغمه بسیار طولانی بود و افگار کننده شده بود. مجموعا آش تاخیر نژاد مرز 26 عهد در روش بودیم که بی ترس هستم اگه یه گروه مبصر بزرگ تر نبودیم حسابی بهمون منحوس می‌گذشت. مسیر هم ایروان آکنده از چمن زار بود، آسمون نیمه ابری و هوس عالی.

+ نوشته شده توسط Sirosafar در یکشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۰ قبل از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه