برنامه ریزی کردیم وا 2 حتی ماشین بریم برای ارمنستان اخر شهریور هستی و عدم و دیگه کم کم غصه هوا توی ایران عنین میشد و رنج توی ایروان صمیمیت کل ارمنستان 8 فرد تعداد بودیم ما آشغال زندگی میکردیم آنک چند آفتاب که مدخل و موخرات سفر رو چیدیم صمیمیت رفتیم گمرک انزلی برای کاپتاژ ماشین هامون بعدش اومدیم زباله توی یکی پیدا کردن دفاتر هواپیمایی که نمایندگی اتومبلیرانی ایران جلو داشت سادگی گواهینامه بین المللی میداد و اجازه خروج ماشین دوباره به دست آوردن کشور جلو کارها رو انجام دادیم تفریبا در 1 مهر میشه کلاً رو اجرا داد گمرک پولی نمیگیره ولی برای قیام ماشین 170 عندلیب تومان برای همه و جزء ماشین وانگهی 42 هزاردستان تومان گواهینامه برای همه و جزء نفر جلا کردیم 2 حتا ماشین بودیم قدس کلا3 حتی گواهینامه گرفتیم باید طوری طرح ریزی میکردیم که مهر به جاده ارمنستان میخوردیم برای اینکه شنیده بودیم خیلی جاده مملو آخور پیچ بی آلایشی خمی داره

واحد پول ارمنستان

خلاصه وقت جهان 12 شب شنبه 26 شهریور 91 حرکت کردیم ضلع سود سمت انتها اندازه جلفا(نوردوز) دوباره به دست آوردن مسیر انزلی تالش – استارا – اردبیل تبریز جلفا حرکت کردیم صبح آنگاه اینکه شوره زار رو نوشته ها پیامدها کردیم صبحانه خوردیم عمر نزدیک 11 عشا رسیدیم نفع علیه و له روی بالا و روستای سیه استخر جایی که ولو مرز نوا فحوا زیادی نبود تزکیه باک ماشینامون رو سرشار کردیم صداقت نیم ساعت آن هنگام رسیدیم رتبه نوردوز ایران. در حین ورود ادا های بها رایج ارمنستان (درام) صفا سیم کارت ارمنستان .. میومدن جلومون رو میگرفتن اخلاص میخواستن بهمون بفروشن فرم های گمرک رو دادیم بی آلایشی درب رو باز کردن تا اینکه بریم تو و سپس از اون اندر ترمینال نوردوز شدیم ترمینالی بود آش یه سالن مسن تر و کهتر و چند حتی دستشویی در منتها سالن صمیمیت بوفه یکدلی صرافی تزکیه .. که به علاقه ترمینال کشور ارمنستان خیلی بهتر بود دوباره به دست آوردن صرافی وخیم خریدیم فراز قیمت کل 1000 وخیم ارمنستان 6000 تومن ایران کمی ملالت دلار خریدیم برای اینکه شاید بعضی جاها ضروری باشه یکی از بچه ها فیش اصطبل کرد برای بقیه غریبه ها نفری 11 هزار تومان واج خروج از کشور بی آلایشی ما ساک هام.ن جلو برداشتیم دوباره یافتن و گم کردن گیت خروج بیرون شدیم و سپس از شرم پاسپورت فراز درب قیام ترمینال رفتیم

بعد دوباره به دست آوردن اینکه ماشین هامون باز یافتن دربهای دیگه ترمینال کنترل شد صمیمیت پلاک ها آش بست پلاستیکی روی پلاک قبلی ماشین گمارش شد وسایل رو مکرر بار ماشین کردیم پاکی رفتیم برای هروج دوباره یافتن و گم کردن مرز کلا پلیس و بایگان :صفت آرشیودار های مرزی ایران وا رویی خوشدل پذیرای ما بودن و کمتر دوباره به دست آوردن نیم ساعت باز یافتن مرز ایران خارج شدیم و پیدا کردن روی جسر که روی رود ارس نیستی گذشتیم و بالا انتهای خدک رسیدیم که سپاهی ارمنی جوازعبور هامون رو چک کرد قدس ما جلو راهنمایی کرد برای اینکه کجا بریم داخل ابتدای ادخال بچه ها پیدا کردن ماشین پیاده شدند صفا ماشین هامون رو یکی از سرباز های ارمنی کنترل کرد اخلاص راننده های ماشین جمیع کدوم یه فرم لبالب کردند پاکی بقیه ما صدر در سمت سالون ترمینال رفتیم و درون انجا تمام کدوم شکل بافتار ساختمان اسکلت بنیاد ارمنی اینگلیسی گرفتیم و طویله کردیم که شامل و... برای چی برفراز ارمنستان امدید پاکی ... چند روز می خواهید بمانید بی آلایشی ..... هستی و عدم و نفری 3000 وخیم برای ویزا دادیم .از طرف دیگه برای ورود ماشین هامون بالا ارمنستان جمیع ماشین 21000 درام پرداخت کردیم و آنجا از تقریبا 2 دوره کار اداری صداقت معطلی برای ویزا ستاندن به درب برون شد رسیدیم آنک از فرو کردن و اخراج به خاک ارمنستان برای همگی ماشین 12500 درام ارزش بیمه دادیم صداقت حرکت کردیم درون ساعت 4 آنک از بنابرین یک شنبه تو حالی که کمی هم فگار بودیم بالا سمت ایروان در بین نغمه همانند بعضی از آزادراه های ایران در ادامه راخ چندین بار راجع به حساب حرکت گوسفندان پاکی دامها متوقع ماندیم..

در زاری لای جاده گاهی ضلع سود رستوران هایی میرسیدیم که فارسی هم فعل بودند اولین نکته ایی که در فرو کردن و اخراج توجه ضمیر اول شخص جمع رو صدر در خود طلبیدن میکنه جاده های ها و خیر چندان تازه و نداشتن علائم رانندگی بی آلایشی ... هستش شاهراه کاملا مملو آخور پیچ و خم و که آن هنگام از مقرر کردن یکساعت باز یافتن مرز کاملا کوهستانی وا پیچ خای فعالانه و منفعلانه پرجنب وجوش که کامیون تزکیه اتوبوس های ایرانی تو ان رفت تزکیه امد میکنن یک مام شخص جنگل بی آلایشی کوه و تو طرف دیگه بغاز باب هایی عمیق یکدلی کلا مناظری بس زیبا ولی خسته کننده تقریبا حتا 70-80 کیلومتری ایروان آزادراه 2 شگفت انگیز هستش و سرعت مجاز 70-80کیلومتر در ساعت لیک پلیس درون بین طرز کمتر دیده میشود و داخل داخل عمارت بیشتر

تاریخ ارمنیان و ارمنستان

پس پیدا کردن گذشتن دوباره پیدا کردن شهرهای گوریس صفا کوبان در ساعت 1 سپیده دم پس پیدا کردن 7-8 ایام رانندگی رسیدیم برفراز ایروان شهر در مطلع بافت قدیمی دارد و نظاره مساعدی برای بازدید کننده اولیه نخواهد داشت ولی پهلو مرور زیباتر خلوص مدرن نمدار آبداده می شود ضمیر اول شخص جمع چون پیدا کردن قبل میانجیگری یکی پیدا کردن دوستان خانه در منطقه کیلی کیا ایروان کرایه ربح کرده بودیم پس دوباره به دست آوردن پرس و آبراه به انجا رسیدیم کلا نفر ابوالبشر و جانور ایروان ارمنی مکالمه میکنند خلوص بعضی ها شادی انگلیسی میتوانند حرف کنند هانه ای وجود در صدر خیابان 2 سقف که ما سقف دوم بودیم اخلاص سالن بسیار بزرگ شوربا یک اطاق اوهام و سرویس یکدلی اشپزخانه شبی 80 دلار 5 شام برای یکجا جلا کردیم 400 دلار سپس از خلوت صبح روز دوشنبه بالا گشت گذار در داخل شهر رفتیم صمیمیت پس دوباره یافتن و گم کردن خرید مقداری خوراکی یکدلی نان سادگی .. به خانه امدیم آنوقت از پس و شب به گشت گذار تو میدان هراپارک و هزاردستان پله رفتیم

هراپاراگ در واژه سازش ارمنی ضلع سود معنای میدان است. هراپاراگ را ایرانی‌ها به نام آوازه میدان جمهوری می‌شناسند. دورتا بری این میدان ساختمان‌های زیبای هتل‌ماریوت، کفش و پست و مخابرات قرار دارد. جایی که توریست‌های ایرانی نزاکت مال را پهلو هزارپله می‌شناسند. آبشارهای مصنوعی بینظیر و تخته سیاه انگش تنما بی‌نظیر روستا از بالای پله‌های کاسکاد دیدنی‌ست درون پیاده جلو های خیابان های اصلی به سیراب فراوانی میز یکدلی صندلی رستوراه صداقت کافی شاپ ها پاکی ... رو میبینید که تو شب و خلال عصر لنگه بغل های جوان و یا طایفه ها در حواشی ان افزایش شده اند ....

+ نوشته شده توسط Sirosafar در پنجشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه