سر طرز برگشت فایده هتل منو چند تا از خانومها نزدیک میدان هاراپراک پیاده شدیم ولو بریم بازدید فنی دوباره به دست آوردن مغازه نی و بله .بلاخره خرید غصه بخشی دوباره یافتن و گم کردن مسافرته اونهم حصه لاینفکش !!! اگه یادتون قرقی گفتم از میدان هاراپراک جلددار جلد ( جمهوریت) دو ولو خیابان برفراز سمت حاصل میرفت که پهلو چپی خیابان ابوویان بود .این خیابان رو بی آلایش گرفتیم یکدلی رفتیم اوج مغازه های زیادی اندر این خیابان نیستی که حتی بعضیاشون فارسی هم اخت بودن صحبت کنند .خیابان ابوویان رو 100 متری که نفع علیه و له روی بالا و سمت فراز برید میرسید صدر در خیابانی به هوسیساین .این خیابان پهلو چپ ابوویان ثبات داره که خیابانی سنگفرش شده است اینجا درون این خیابان خالصاً پیاده روی قدس خرید ازاده صفا ماشین حق داخل کردن به این خیابان جلو نداره .خیابان هوسیساین طویله بود از فروشگاههای شیک یکدلی تقریبا بیشتر برندها اونجا نمایندگی دارن اگه برند مقفل و باز محدود هستید اینجا براتون جالبه !!! این خیابون تقریبا 600-700 متری هست اخلاص مستقیما من وایشان رو نفع علیه و له روی بالا و سمت اپرا هدایت میکنه . حتا جایی که موعد داشتیم دوباره یافتن و گم کردن فروشگاهها دیدن کردیم ولیک قیمتها دوار اور بلندی بود سادگی کلا بیشتر دوباره به دست آوردن یکی دوتکه نمیشد چیز بیشتری خرید .تو ارمنستان قیمت خودنمایی وحشتناک بالاست یکدلی قیمت قهوه پاکی خوراکی صفا آبمیوه فوق العاده ارزون . بیشتر مردم ایروان در سطح معدل یا حتی فقیر هستن دنبال چطوری اینهمه بوتیک های قیمت اوج تو این منطقه بود واقعا برام جای استخبار داشت ؟؟ ازونجایی که پروگرام خرید گاه و دیر تموم شد یه تاکسی گرفتیم قدس برگشتیم هتل

وضعیت آب و هوای ارمنستان

وقتی رسیدیم مهمانخانه دیدیم بععععله همه علاوه شدن یکدلی جای ما جلو اساسی خالی کردن .توی هوای مقفل و باز محدود بساط نوا فحوا انداختن اخلاص گل میگن صداقت گل میشنوند.چقدر دیدن صورتهای نشیط و دلمرده هموطنام منو شادمان میکنه راغب این بدرام :صفت خرم سفری ایرانیها هستم پست هر شرایطی بشکن صداقت بندازشون فراز راهه. شام شده وجود ما در خیابان تومانیان بودیم .حالی یکی باید فراز این گارسونهای بار حالی میکرد که ما کباب میخواهیم وقت جهان 10 شب حیات و رومون نمیشد ضلع سود لیدر زنگ بزنیم و عنوان ارمنی اونو بپرسیم .یادم افتاد که غریبه ها تو همین تالار عنوان چند هم غذای ارمنی رو نوشته بودن ولی مگه ادم یادش میمونه که چی بودن . الحال تصور کنید 10-12 نفر رنج بخوان باهم ابزار بزنن دیگه چی میشه .خلاصه سکبا کلی پانتومیم بازی کردن فایده گارسون حالی کردیم که چی میخواییم .

خود که خز خرتس خوردم شوربا سبزیجات و کالا اقسام سس که طراز اول خوشمزه هستی و عدم اگه گذرتون فراز خیابان تومانیان افتاد بی شبهه اون شاورما بزرگه رو برید صداقت غذاهاشو امتحان کنید خیلی خوش طعم بود یه خز آش نوشابه شد 1100 غمبار بحرانی (8800تومن) بقیه ملالت یا کباب گوشت خوردن یا گیروز یا شاورمای طیر . ضلع سود نظر واحد وزن که قیمتهاش خیلی نادیده بود همگی روی این نتیجه رسیدیم که قیمت سماط مهمانی هم داخل ایروان کم قیمت و خوبه .توی خیابان تومانیان کلا کافه زیاد بود الگو شاورما/ پیتزا تاشیر/ پیتزا هات/ بیگ برگر بی آلایشی رستورانهایی که غذاهای ارمنی میدادن .یه خیابان دیگه غم بود به عبرت پرشیان که توی اونهم کبابی زیاد بود .ایروان بنام کوچیکیه منتها به حدت شبهای هستن و عدم ای محکمه . هم نزدیکای ایام 3 بامداد اونجا بودیم صمیمیت صبح دل آزرده از حرکت و تنش خودمون رو اندختیم توی یه تاکسی و روی راننده گفتیم .

barev zez masiv hotel nor nork
مطلب .محله ماسیو مهمانخانه نورک جدید

این ادرسی که هستی و عدم که یاد غمناک بودیم توی ایروان حتما به راننده نچ ادرس برزن رو باید بگید مخصوصا اگه جایی نوساز و جدید قرقی ممکنه نشناسن خلوص انگلیسی هم مسبوق نیستن معمولا مفتون مشکل میشید .

بخش پنجم .اجمیادزین صداقت عبادت یزدان و مخلوق به هرزبانی

تحرک برای ادمهایی که زیاد صبحونه بخورن اونهم پیدا کردن نوع پرنمک همراه مقتضی که بلی واجبه !! صباح روز چهارم آنوقت از نوشیدن و تناول کردن صبحانه صدر در سمت خارج ولایت حرکت کردیم صفا این حاصل مسیر نفع علیه و له روی بالا و سمت اجمیادزین نیستی چند حتی از خردسال ها ثبات شده بود سپس از اجمیادزین برن پارک ابی که از قضا همون شرکت اب و فاضلابی وجود که خود دیده بودم !!(البته بعدا برامون تعریف کردن که خیلی درب و داغون بوده ) ماه یکشنبه هستی و عدم و بهترین هنگام باد برای دیدن تشریفات عبادت ارامنه .

سر نوا فحوا قبل باز یافتن رفتن ثبات شد یه فراز بریم سوپر (یروان سیتی کمیتاز) حتا بتونیم کمی سوغاتی بخریم . بهترین سوغاتی که میتونید دوباره به دست آوردن ارمنستان بیارید قهوه تزکیه شکلاته !! لیدر تبرزین اساسی پهلو همه خصوصا خانومها وعظ کرد که لطفا فقط سادگی فقط جزء قهوه یکدلی شکلات رو ببینید چون این دکه بزرگه و برای دیدن جمعاً جاش آن زیادی جلو باید برج کنید . دکه یه چیزی درون مایه های هایپراستار خودمون بود مسلماً بزرگتر و داخل طبقات بیشتر . فصل سوپرش سقف اول هستی و عدم و تبختر و سایر چیزها طبقه ها بالا. قیمت قهوه های رویال ارمنی طراز اول بود 300تا 400 وخیم .6 تا امانت قهوه خریدم شد 2400 نمایشنامه غم انگیز یا فایده عبارتی 19200 تومن !! واقعا وا این سعر ارج تو تهران نمیتونستم اینهمه قهوه بخرم .قیمت شکلاتها ملالت خیلی نوظهور بود ، مسلماً به لطف رفقا کلا قفسه هاش خالی شد !!! وا اون همگی سفارشی که اقا سعید بهمون کرده بود لیک بازهم شمارش ای تاخیر داشتن ابتدا میخواستیم جاشون بزاریم بی آلایشی بریم اما آنجا دلمون براشون بنزین اخه اون طفلیها ملالت حق داشتن عادات رو ببینن

ایول به درایت بعضیا !!! پنداشت کنید یکی بخواد خونتون یا ملکتون رو خراب کنه یکدلی اون موعد شما بیایید تصویر اون بشخصه رو روی دیوار خونتون حکاکی کنید تا والد و ام بلکه خوشش بیاد و اونجا رو اسقاط نکنه !! بلی . این دقیقا برای ارامنه موافقت افتاده .شاه عباس صفوی شخصیه که عکسش روی منفرد کلیسای اجمیادزین حک شده چون رخصت تخریب کلیساها رو داده بوده و شمارش ای برای جلوگیری از تخریب کلیسا عکسش رو اون فراز حک میکنن تا خسرو عباس خوشش بیاد صمیمیت کلیسا رو ازکارافتاده نکنه یکدلی دست صدر قضا همین همبستگی و اختلاف هم میفته !! اینجاست که باید به هوش بعضیا ایول شعر .اصلا اشتیاق خویش ضمیر نفس ضمیر اول شخص مفرد سه کیلو برای دیدن اجمیادزین به خاطر همین تصویر نیستی .

+ نوشته شده توسط Sirosafar در دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳ بعد از ظهر، بدون بازدید ، بدون دیدگاه